Van denken naar doen

Edwin Claassenstrainingen

Van denken naar doen

een actielijst met punten die je wél verder helpen


Organisaties, merken, diensten, producten, projecten, teams en zelfs personen hebben ze. Of liever gezegd: zouden ze moeten hebben. Een duidelijke positie. Toch weten wij vanuit de praktijk dat het lastig is die scherpe positie in te nemen en er naar te handelen.

Wij helpen je! Hoe? Door je als bij een artisjok te leren jouw eigen organisatie- of communicatievraagstuk te pellen. Net zolang tot je de belangrijkste ‘W’ beantwoord hebt: Waarom.

Enkel vanuit die kern kun je namelijk bouwen aan een oplossing die werkt. Bouw je niet vanuit de kern op? Dan verzand je in een lijst met actiepunten die je uiteindelijk niet verder helpen.

Inhoud

Theorie is 1. Praktijk is 2. Daarom gaan we gelijk aan de slag met praktijkvoorbeelden. Na 2,5 uur kun je als geen ander de kern van een vraagstuk boven tafel krijgen.

Na afloop weet je:

wat pellen tot de kern je oplevert
hoe je begint met pellen
welke oplossingen je kunt aandragen (en welke beter niet!)
hoe je andere meeneemt in jouw verhaal
wat je moet doen als je eenmaal de kern te pakken hebt

Voor wie?

Deze workshop is voor communicatie- en HR-adviseurs die verder willen kijken dan de standaard oplossingen die er zijn. Want als je doet wat je altijd deed krijg je wat je altijd kreeg! Omdat we persoonlijke begeleiding erg belangrijk vinden, bestaat de groep uit maximaal 8 personen.

Investering

De workshop duurt 4 uur en wordt vaak in-company aan een team gegeven.Pellen tot de kern Wil je liever alleen aansluiten bij andere professionals van andere organisaties? Laat dat dan weten via het interesse-formulier. De investering is 875 €, per persoon, en is inclusief boek.

Na het goed doorlopen van een workshop verdien je bij ons de unieke Essentiedenkers-patch! Verzamel ze allemaal 😉

Interesse

We willen graag van te voren je wensen horen, zodat we een passend voorstel kunnen maken. En, als dat nodig is, in kunnen delen in de groep die het best bij je past.

  • Een training van Mirjam en Edwin geeft nieuwe inzichten en praktische handvatten op basis van actuele informatie en heldere voorbeelden.

    Petri Zandijk – Sr. Marketing & Communications Specialist Holmatro Rescue equipment

  • Zeer inspirerend, pittig en leerzaam. Een geweldig duo dat elkaar aanvult en aanvoelt in alle facetten.

    Maayke Snelting – Communicatieprofessional Brabants Landschap

  • Mirjam en Edwin zijn een verademing: persoonlijk, oprecht, betrokken, behulpzaam en recht door zee. Beter gezegd ‘anders dan anders!

    Scarlett van Kakerken – Corporate Communications Rijkswaterstaat

  • Praktisch, actueel én realistisch. Veel geleerd in korte tijd. Samen met Edwin geeft Mirjam een dynamische en afwisselende cursus in een open sfeer.

    Lenny van der AA – Communicatieadviseur Woonstichting

  • Essentiedenkers bezorgde ons dankzij hun ervaring en tips and tricks een prachtige brainstorm-ervaring! Al fietsend langs concepten als “Strategisch advies”, “Training”, “Cases”, “Team” en “Koffie” kregen we een helder beeld van de essentie van ons idee, de aanpak en way ahead. Great job!

    Bram Couwberghs – Senior Business Development Manager IBM