Van ballen hoog houden, via meer regie naar meer resultaat

Edwin Claassenstrainingen

Van ballen hoog houden, via meer regie naar meer resultaat

Communicatiestrategie speciaal voor afdelingen die bestaan uit you, yourself and you.


Jij bent de afdeling communicatie. Je collega’s weten je feilloos te vinden. Voor alles…Je wilt graag werken volgens een plan, maar door de waan van de dag lukt het je gewoon niet. En toch vraagt je leidinggevende welke richting de afdeling op gaat komend jaar.

Herkenbaar? Ongetwijfeld. Je bent niet alleen. Sterker nog, er zijn er heel veel zoals jij. Speciaal voor die diehards, ontwikkelden we 4 werksessies die je meer grip te geven op je afdeling.

Inhoud

In 4 sessies doorlopen we de 4 belangrijkste elementen die noodzakelijk zijn voor grip op je communicatieafdeling. Tussen de sessies door, kun je ons altijd contacten voor vragen die betrekking hebben tot hetgeen we met je geleerd hebben.

Sessie 1: het plan

Een doel zonder plan, is maar een wens. Je moet actie ondernemen wil je resultaat bereiken. En die actie begint bij de kern van je vraagstuk. Aangezien het daar vaak fout gaat, gaan we daar in de 1e sessie dieper op in. Vanuit de kern bouwen we samen het strategisch communicatieplan op.

Na afloop weet je:

hoe je tot de kern van je vraag komt

uit welke onderdelen een effectief communicatieplan bestaat

Sessie 2: het draagvlak

Draagvlak creeëren… het klinkt zo mooi. Zo container ook. In feite is het dat de ander jouw plan in dit geval accepteert en aanvaart. Maar hoe doe je dat? Wij geven je in de 2e sessie handige handvatten en kijken daarbij ook naar de kruisbestuiving tussen collega’s onderling, zonder dat jij daar iets aan hoeft te doen. Op dat moment dan 😉

Na afloop weet je:

hoe je anderen bij het opstellen en uitvoeren ervan betrekt

hoe je evaluatie-moeheid voorkomt

Sessie 3: de uitvoering

Plannen maken is 1. Plannen uitvoeren is 2. Doordat we in de 1e sessie de kern hebben blootgelegd, kunnen we daar vanuit bouwen aan een oplossing die werkt. Bouw je niet vanuit de kern op? Dan verzand je in een lijst met actiepunten en communicatiemiddelen die je uiteindelijk niet verder helpen. En dat wil je natuurlijk niet!

Na afloop weet je:

hoe je een realistische planning op moet stellen

welke uitvoering het beste bij jou past, zonder de strategie uit het oog te verliezen 

Sessie 4: het bijsturen

Communicatie laat zich niet in alle gevallen vastleggen in een plan. Ons vak verandert immers ook en misschien heeft een collega uit enthousiasme zelf al iets geroepen op social media. In de laatste sessie kijken we hoe je daar het best mee om kunt gaan zonder dat je het grotere plaatje verliest en zonder dat je een boze collega aan je bureau hebt staan, omdat je te hard met je communicatiepolitiepet hebt opgetreden 😉

Na afloop weet je:

hoe je zelf de regie houdt

hoe je je opdrachtgevers tevreden blijft houden

Voor wie?

Deze workshop is speciaal voor communicatiemedewerkers, -adviseurs, -professionals, die in hun eentje verantwoordelijk zijn voor de communicatie binnen een organisatie. Ben je HR-verantwoordelijke of secretaresse en zit communicatie ook in je takenpakket? Dan ben je natuurlijk ook meer dan welkom!

Omdat we persoonlijke begeleiding erg belangrijk vinden, bestaat de groep uit maximaal 4 personen*. De 3 anderen zitten in dezelfde positie als jij, waardoor jullie perfect ervaringen kunnen uitwisselen. Misschien heb je zelfs al iemand op het oog voor wie deze werksessies ook perfect zouden zijn. Tip hem/haar dan gerust!

Investering

Elke werksessie duurt 3 uur en wordt gehouden op een centrale locatie voor alle deelnemers. Uit ervaring weten we dat 3 uur te doen is, gezien je agenda, maar dat het ook wel lastig kan zijn om die 3 uur vrij te maken. Daarom plannen we de werksessies in overleg met elkaar in. 

Tegen je leidinggevende kun je zeggen dat alle 4 de sessies samen slechts 585 € kosten. 

Pellen tot de kern

En dat je daarbij ook nog eens ons boek, een unieke Essentiedenkers-patch en de mogelijkheid krijgt om ons tussendoor te contacten voor vragen over hetgeen we je geleerd hebben.

Interesse

Meld je vandaag nog aan, zodat je plan voor 2019 op tijd af is en je ernaar kunt handelen! Vragen over de sessies mag je natuurlijk ook altijd stellen, door even contact met ons op te nemen.

* Zijn er een keer geen 4 aanmeldingen? Dan kijken we in overleg wat de mogelijkheden zijn om onze kennis toch met je te delen!

  • Een training van Mirjam en Edwin geeft nieuwe inzichten en praktische handvatten op basis van actuele informatie en heldere voorbeelden.

    Petri Zandijk - Sr. Marketing & Communications Specialist Holmatro Rescue equipment

  • Zeer inspirerend, pittig en leerzaam. Een geweldig duo dat elkaar aanvult en aanvoelt in alle facetten.

    Maayke Snelting - Communicatieprofessional Brabants Landschap

  • Mirjam en Edwin zijn een verademing: persoonlijk, oprecht, betrokken, behulpzaam en recht door zee. Beter gezegd 'anders dan anders!

    Scarlett van Kakerken - Corporate Communications Rijkswaterstaat

  • Praktisch, actueel én realistisch. Veel geleerd in korte tijd. Samen met Edwin geeft Mirjam een dynamische en afwisselende cursus in een open sfeer.

    Lenny van der AA - Communicatieadviseur Woonstichting

  • Essentiedenkers bezorgde ons dankzij hun ervaring en tips and tricks een prachtige brainstorm-ervaring! Al fietsend langs concepten als "Strategisch advies", "Training", "Cases", "Team" en "Koffie" kregen we een helder beeld van de essentie van ons idee, de aanpak en way ahead. Great job!

    Bram Couwberghs - Senior Business Development Manager IBM

  • Betrokken en kritisch! Op daadkrachtige wijze een stevige bijdrage leveren aan de doorstart van het project. Adviezen hadden betrekking op de hele implementatie-strategie, zodat we echt stappen konden zetten

    Esther van den Hende Projectmanager PoZoB