De verbindende gele draad

Strategisch advies

Veranderen is aan de orde van de dag. Groot of klein. Gedwongen of zelf gekozen. Een goede verandering is als een project: na een tijdje moet het onderdeel zijn van je dagelijks handelen. Maar dat gaat niet van de een op de andere dag.

Wil of moet je succesvol veranderen? Dan is verbinding met je doelgroep cruciaal. Niet voor niets is dat de gele draad in ons werk. Als echte partners adviseren we je de beste strategie voor jouw organisatie.

Sta je voor een innovatieve uitdaging of cultuurverandering? Of verandert de opdracht van een team of het team zelf qua samenstelling? Wij verrassen je met een aanpak waar niemand omheen kan!

Een strategie die:

Verrast

Door een aanpak waar niemand omheen kan. Innovatief en duurzaam.

Verbindt

Mensen. Door patronen te ontdekken, te creëren en in stand te houden.

Verandert

Het gedrag van anderen. Dankzij bewustzijn en betrokkenheid.
Onze aanpak

9 Building Blocks of Change

Een goede (gedrags)verandering is als een project: na een tijdje moet het onderdeel zijn (en blijven) van je dagelijks handelen. Maar dat gaat niet van de een op de andere dag. Verbinding is hierbij het sleutelwoord.

Wij verbinden mensen door patronen te ontdekken, te creëren en in stand te houden. Dat doen we aan de hand van de door ons ontwikkelde ‘9 Building Blocks of Change’.

9-Building-Blocks-Of-Change
De 9 losse blokken vormen samen jouw veranderstrategie. Hoe complex de verandering ook is. Met meer dan 20 jaar ervaring in het bouwen van en aan een goede strategie, zijn ook de ingewikkeldere veranderingen voor ons geen probleem. Logisch redeneren, vooruitdenken en voorspellen, zorgen ervoor dat de 9 blokken alleen maar nog steviger staan.
Kenmerken en aanpak

Strategisch advies

Veranderen is aan de orde van de dag. Groot of klein. Gedwongen of zelf gekozen. Een goede verandering is als een project: na een tijdje moet het onderdeel zijn van je dagelijks handelen. Maar dat gaat niet van de een op de andere dag.

We helpen je graag. Op onze eigen succesvolle manier. Met de verbindende gele draad. Wil of moet je succesvol veranderen? Dan is verbinding namelijk cruciaal. Als echte partners adviseren we je de beste strategie voor jouw organisatie.

Een strategie die:

Verrast

Door een aanpak waar niemand omheen kan. Innovatief en duurzaam.

Verbindt

Mensen. Door patronen te ontdekken, te creëren en in stand te houden.

Verandert

Het gedrag van anderen. Dankzij bewustzijn en betrokkenheid.
Onze aanpak

9 Building Blocks of Change

Een goede (gedrags)verandering is als een project: na een tijdje moet het onderdeel zijn (en blijven) van je dagelijks handelen. Maar dat gaat niet van de een op de andere dag. Verbinding is hierbij het sleutelwoord.

Wij verbinden mensen door patronen te ontdekken, te creëren en in stand te houden. Dat doen we aan de hand van de door ons ontwikkelde ‘9 Building Blocks of Change’. Je krijgt antwoord op:

9-Building-Blocks-Of-Change
De 9 blokken vormen samen jouw strategie om naar je gewenste doel te gaan. Of dat dat altijd grote en complexe veranderingen zijn? Nee hoor! Kijk maar eens naar deze voorbeelden.
CitB-1

Positioneren

In welke situatie zit je nu en waar wil (of moet) je straks zijn? En vooral: waarom?!
CitB-2

Adviseren

Welke manier van communiceren is nodig om succesvol naar jullie nieuwe situatie te gaan?
CitB-3

Communiceren

Juist communiceren is essentieel om verbinding te creëren. Met welke middelen krijgen we de doelgroepen in beweging?
CitB-4

Visualiseren

In welk concept kunnen we jullie uitdaging gieten, zodat er een herkenbare kapstok is voor alle acties tijdens het proces.
CitB-5

Plannen

Welke planning is nodig en ook haalbaar voor degenen die te maken krijgen met je nieuwe situatie?
CitB-6

Budgetteren

Welke kosten zijn er nodig om succesvol naar jullie nieuwe situatie te gaan en ook te blijven?
CitB-7

Evalueren

Leveren de inspanningen datgene op wat we aan het begin als doel gesteld hebben?
CitB-8

Bijsturen

Wat is er (verder) nodig om de ingezette lijn vast te houden? Hoe kunnen we eventuele kikkers die uit de kruiwagen dreigen te springen vasthouden?
CitB-9

Borgen

Hoe zorg je ervoor dat iedereen de nieuwe situatie als vanzelfsprekend ervaart en het onderdeel is van het dagelijks handelen?
De 9 blokken vormen samen jouw strategie om naar je gewenste doel te gaan. Of dat dat altijd grote en complexe veranderingen zijn? Nee hoor! Kijk maar eens naar deze voorbeelden.

Voorbeelden

Sommige veranderingen zijn complex. Anderen helemaal niet. Dat heeft onder andere te maken met de grote van de verandering, de impact op de mensen en niet te vergeten het soort mensen. Hoe groot een verandering ook is: hij slaagt enkel als er verbindingen gelegd worden. Wij verbinden mensen door patronen te ontdekken, te doorbreken, te creëren en in stand te houden.

In het verleden deden we dat succesvol bij onder andere*:

  • De implementatie van een nieuw zorgprogramma betekent voor huisartsen iets anders dan voor een POH en al helemaal voor een patiënt. Wij hielpen deze organisatie. Net zoals we een andere zorginstelling hielpen toen er een nieuwe wet in het leven kwam en er een patiëntenportaal ontwikkeld werd. En laten we de COVID-19 niet vergeten!
  • De ontwikkeling en uitrol van een nieuw platform waardoor er een einde kwam aan verschillende informatie op verschillende plekken. De implementatie van een nieuw intranet valt overigens in dezelfde categorie.
  • Het begeleiden van een fusie en opzetten van een nieuw team dat ontstond door die fusie. Of het begeleiden van een team dat ‘ineens’ verviervoudigde en daardoor even niet meer wist wat precies de bedoeling was
  • Het uniek in de markt zetten van een groente die vooral geassocieerd werd met zomer, afvallen en vrouwen. De positionering van een bedrijf gespecialiseerd in satellietdata, logopediepraktijk, rebranding van een reclamebureau en vallen hier ook onder.
  • De implementatie van een nieuw ERP-systeem waarin alles centraal beheerd wordt zodat de organisatie efficiënter, sneller en flexibeler werd. In diezelfde lijn hebben we overigens meerdere ICT-trajecten

Een redelijk gemêleerd portfolio. Toch hebben zij iets gemeenschappelijks. Ze stonden open om anders naar hun uitdaging te kijken. En met succes!

Wil jij dit ook? Neem dan contact met ons op. Want dan maken we ook voor jou een voorstel op maat.

* Omdat veel van deze trajecten interne trajecten zijn en we de privacy van onze klanten respecteren, noemen we geen bedrijfsnamen.

Deel dit bericht