De verbindende gele draad

Strategisch advies

Veranderen is aan de orde van de dag. Groot of klein. Gedwongen of zelf gekozen. Een goede verandering is als een project: na een tijdje moet het onderdeel zijn van je dagelijks handelen. Maar dat gaat niet van de een op de andere dag.

Wil of moet je succesvol veranderen? Dan is verbinding met je doelgroep cruciaal. Niet voor niets is dat de gele draad in ons werk. Als echte partners adviseren we je de beste strategie voor jouw organisatie.

Sta je voor een innovatieve uitdaging of cultuurverandering? Of verandert de opdracht van een team of het team zelf qua samenstelling? Wij verrassen je met een aanpak waar niemand omheen kan!

Een strategie die:

Verrast

Door een aanpak waar niemand omheen kan. Innovatief en duurzaam.

Verbindt

Mensen. Door patronen te ontdekken, te creëren en in stand te houden.

Verandert

Het gedrag van anderen. Dankzij bewustzijn en betrokkenheid.
Onze aanpak

9 Building Blocks of Change

Een goede (gedrags)verandering is als een project: na een tijdje moet het onderdeel zijn (en blijven) van je dagelijks handelen. Maar dat gaat niet van de een op de andere dag. Verbinding is hierbij het sleutelwoord.

Wij verbinden mensen door patronen te ontdekken, te creëren en in stand te houden. Dat doen we aan de hand van de door ons ontwikkelde ‘9 Building Blocks of Change’.

9-Building-Blocks-Of-Change
De 9 losse blokken vormen samen jouw veranderstrategie. Hoe complex de verandering ook is. Met meer dan 20 jaar ervaring in het bouwen van en aan een goede strategie, zijn ook de ingewikkeldere veranderingen voor ons geen probleem. Logisch redeneren, vooruitdenken en voorspellen, zorgen ervoor dat de 9 blokken alleen maar nog steviger staan.
Kenmerken en aanpak

Strategisch advies

Veranderen is aan de orde van de dag. Groot of klein. Gedwongen of zelf gekozen. Een goede verandering is als een project: na een tijdje moet het onderdeel zijn van je dagelijks handelen. Maar dat gaat niet van de een op de andere dag.

Wij pakken dat op een eigen, succesvolle, manier aan:

Ons kenmerk

De verbindende gele draad

Veranderen is aan de orde van de dag. Groot of klein. Gedwongen of zelf gekozen. Een goede verandering is als een project: na een tijdje moet het onderdeel zijn van je dagelijks handelen. Maar dat gaat niet van de een op de andere dag.

Wil of moet je succesvol veranderen? Dan is verbinding met je doelgroep cruciaal. Niet voor niets is dat de gele draad in ons werk. Als echte partners adviseren we je de beste strategie voor jouw organisatie.

Sta je voor een innovatieve uitdaging of cultuurverandering? Of verandert de opdracht van een team of het team zelf qua samenstelling? Wij verrassen je met een aanpak waar niemand omheen kan!

Een strategie die:

Verrast

Door een aanpak waar niemand omheen kan. Innovatief en duurzaam.

Verbindt

Mensen. Door patronen te ontdekken, te creëren en in stand te houden.

Verandert

Het gedrag van anderen. Dankzij bewustzijn en betrokkenheid.
Onze aanpak

9 Building Blocks of Change

Een goede (gedrags)verandering is als een project: na een tijdje moet het onderdeel zijn (en blijven) van je dagelijks handelen. Maar dat gaat niet van de een op de andere dag. Verbinding is hierbij het sleutelwoord.

Wij verbinden mensen door patronen te ontdekken, te creëren en in stand te houden. Dat doen we aan de hand van de door ons ontwikkelde ‘9 Building Blocks of Change’.

9-Building-Blocks-Of-Change
De 9 losse blokken vormen samen jouw veranderstrategie. Hoe complex de verandering ook is. Met meer dan 20 jaar ervaring in het bouwen van en aan een goede strategie, zijn ook de ingewikkeldere veranderingen voor ons geen probleem. Logisch redeneren, vooruitdenken en voorspellen, zorgen ervoor dat de 9 blokken alleen maar nog steviger staan.
CitB-1

Positioneren

Om succesvol te kunnen veranderen, ken je de beginsituatie is en weet je wat de gewenste nieuwe situatie moet worden.
CitB-2

Adviseren

Practice what you preach. Welke strategie past bij je? Welke rol heb jij daarin? Hoe stel je, je het beste op?
CitB-3

Communiceren

Juist communiceren is essentieel om verbinding te creëren. Met welke middelen krijgen we de doelgroepen in beweging?
CitB-4

Visualiseren

Een beeld over wat de verandering is en wat nog te doen om daar te komen, dat zien we terug in de kracht van het visualiseren.
CitB-5

Plannen

Verwachtingen managen zorgt voor rust bij degenen die moeten veranderen en voor structuur in het projectteam.
CitB-6

Budgetteren

Het gaat niet om de hoogte van het budget, maar om de effectiviteit van onze acties. Toch is het noodzakelijk om een richtbudget voor ogen te hebben, zodat de verwachtingen daarop gemanaged kunnen worden.
CitB-7

Evalueren

Wil je meer bereiken, dan moet je een continue cyclus op gang brengen. Deze kan de veranderingen in beweging brengen en in stand houden.
CitB-8

Bijsturen

Zodra de transformatie is geweest, begint in veel gevallen nog een extra uitdaging. Want wat doen we als er toch weer teruggegrepen wordt naar het oude? Hoe spreken we elkaar effectief aan op het gedrag?
CitB-9

Borgen

De laatste fase van de transformatie is de borging. Aan de hand van bijvoorbeeld de customer journey kijken we of we onze doelgroepen ook in deze fase nog de juiste aandacht geven.

Deel dit bericht