GOST-methode®

Weten wat de behoeften, processen, gewoonten en mogelijkheden zijn op het gebied van communicatie is van essentieel belang voor de strategie. Enkel dan kun je onderbouwde beslissingen nemen, achteraf meten of de inspanningen datgene hebben opgeleverd wat wenselijk was en goede vervolgacties plannen.

Onze GOST-methode® helpt je daarbij. Die verdeelt het begrip communicatie onder in 4 verschillende niveaus en 4 verschillende kwadranten. Elk kwadrant wordt onderzocht op verschillende disciplines, zodat je snel ziet welke verdieping én welk kwadrant het meeste aandacht nodig heeft. De rapportage toont de knelpunten en nieuwe kansen binnen jouw organisatie en gebeurt aan de hand van het Communicatiegebouw®.


Grafisch
59%
Operationeel
34%
Strategisch
42%
Taalkundig
73%

Communicatiegebouw®

Een gebouw dat stevig staat, heeft een goede fundering. En kan tegen een stootje. Zo is het ook met communicatie. Maar hoe laat je dat nu eenvoudig zien?

Het Communicatiegebouw®, ontwikkeld door onszelf, is een didactisch model en een schaalweergave van de communicatie van jullie organisatie. Elke verdieping heeft de verantwoordelijkheid de verdieping boven hem te kunnen dragen en ervoor te zorgen dat het hele gebouw stevig staat. In totaal zijn 80 pilaren verdeeld over 4 verdiepingen en 4 kwadranten. Zij staan voor de variabelen die gemeten worden aan de hand van de GOST-methode®. Hoe groener het gebouw, hoe steviger!

Zo zie je in 1 oogopslag zien wat jouw investeringen opgeleverd hebben en wat er speelt binnen en buiten je organisatie.

Meer informatie?

Wil je meer informatie ontvangen, zodat je meer grip hebt op je communicatie, beter kunt anticiperen en transparanter kunt werken? Vul je naam en e-mailadres in en we nemen snel contact met je op.

  • Als je meer informatie over de GOST-methode® aanvraagt via onze site, slaan we deze gegevens op en gebruiken ze enkel om je meer informatie te sturen over onze meetmethode. Meer informatie over onze koekjes, privacy en voorwaarden, vind je op Koekjes enzo!