Xtra-kaart bij Colruyt Groep

Case

Xtra-kaart bij Colruyt Groep

Image

Why

Colruyt wil het haar klanten zo handig en gemakkelijk mogelijk maken. En dat doe je onder andere door de verschillende klantenkaarten binnen je eigen groep (Colruyt laagste prijzen, OKay, Bio-Planet, Spar Colruyt Group, Collect&Go, DreamLand, Dreambaby, ColliShop en DATS 24) te vervangen door 1. Een pak minder kaarten in je portomonnee, geen losse bonnetjes meer en nog gemakkelijker online winkelen.

What

De Xtra-kaart moest geïmplementeerd worden, zodat er in maart 2017 bij 3,7 miljoen klanten in de brievenbus een werkende kaart kon vallen. Werkend voor hen, maar natuurlijk ook voor het winkelpersoneel. Niets is zo vervelend dan dat een klant iets heeft ontvangen waarvan je in de winkel niets af weet.

How

Aan dit project werkten verschillende teams. Wij ondersteunden het programmateam om deze grote verandering in de organisaties zo optimaal mogelijk te laten verlopen. Onder andere met het juiste advies en de uitvoering ervan richting de 9 verschillende dochterondernemingen en hun winkels/tankstations. En aangezien het betrekken van anderen het best persoonlijk gebeurt, organiseerden we verschillende ambassadeursmeetings en stakeholdersoverleggen. Daar werden diverse middelen uitgedeeld (folders, leaflets, mailings, posters, etc.) die de interne studio ontworpen had naar aanleiding van onze briefing.

Image Image

Een goed project stopt niet bij de implementatie. Dit is ook zo’n project. Inmiddels kun je namelijk al veel meer met de Xtra-kaart dan aan de start. Bijvoorbeeld betalen. Handig, want zo hoef je aan de kassa maar 1 kaart of app boven te halen.

Dit vind je misschien ook interessant