Persona’s

Edwin Claassensboek

Doe

Om gedrag te beïnvloeden, moet je iemand op het goede moment een zetje in de goede richting geven. Op 4 september staat al een kleine oefening.

Door in te spelen op de actualiteit, veranderingen en gebeurtenissen die bij je doelgroep plaatsvinden, vergroot je de slagingskans van je actie. Het meest duidelijke voorbeeld van heel individueel klantgericht ondernemen, maar wel op grote schaal kunnen toepassen, is nog altijd het verjaardagskaartje.

Je ontwikkelt 1 keer een mailing voor al je klanten, maar verstuurt haar pas op het moment dat het relevant is voor de ontvanger. Ook een herinnering voor een autokeuring valt in deze categorie.

Breng vandaag eens de gebeurtenissen van jullie belangrijkste doelgroep in kaart. Houd je persona van 6 februari bij de hand. Hoe kun je slim inspelen op haar?

"Door in te spelen op de actualiteit, veranderingen en gebeurtenissen die bij je doelgroep plaatsvinden, vergroot je de slagingskans van je actie."

Delen? Graag!