Wijntje Tonijntje

Mirjam GoesColumns

Wijntje Tonijntje

‘Ah, jíj bent Wijntje Tonijntje! Ik had je zojuist aan de telefoon en mijn collega’s riepen het op de achtergrond al. Jullie tafel is klaar, ga lekker zitten’. Met een grote lach op mijn gezicht, namen we plaats en nog geen 5 minuten later stond ons eten op tafel. ‘Jij bent Wijntje Tonijntje…’ het moet toch niet gekker worden. Aan de andere kant: ze kennen hun klanten. Althans…mij in ieder geval!

Helemaal gek is dat niet, want we komen er regelmatig, maar toch. Ze denken hier met je mee. Gaan net even verder. Zeer snelle service – zonder in te leveren op de zeer goede kwaliteit – als dat moet, omdat we nog naar het theater gaan. Een proeverijtje van wijnen als ik toch echt niet meer weet welke droge witte wijn nu mijn favoriet was. Of het ophangen van ballonnen, omdat ze opgevangen hadden dat we onze 9e trouwdag er kwamen vieren.

Wees eens eerlijk: wat doe jij om ervoor te zorgen dat je net even verder gaat voor je klant, leverancier of collega? En ben je daarin onderscheidend of kunnen ze dat bij een ander ook krijgen? Vragen die we onszelf ook stellen. Ons antwoord? Wát we doen is serieus: we voeren niet klakkeloos uit, maar gaan altijd eerst terug naar de basis: de essentie van je vraagstuk. Hoe we dat doen? Door als echte partners samen te werken, met een grapje op zijn tijd.

Of ze me bij Oakwood ècht kennen? Nee, maar dat hoeft ook helemaal niet natuurlijk. Ze weten precies die dingen waardoor het voor mij, ons, heerlijk thuiskomen is als we daar gaan eten. Zelfs zo thuis dat onze middelste zijn schoentjes uitdoet 😉 Dat je zo’n sfeer weet neer te zetten, vind ik zó knap. Ook daar zouden veel bedrijven een voorbeeld aan kunnen nemen. Of je je klanten nu een bijnaam geeft of niet.

Hoe ik aan die van mij kom overigens? Doordat ik altijd, maar dan ook echt altijd (!), de steak van sashimi tonijn met een glas Chileense Chardonnay bij hen bestel. Saai? Misschien. Maar zó lekker. En ‘why change a winning team?’. Of dat nu Wijntje – Tonijntje, Edwin – Mirjam of jij en Essentiedenkers is. Proost!

delen? graag!

“Hoe ik aan mijn bijnaam kom? Doordat ik altijd, maar dan ook echt altijd, de steak van sashimi tonijn met een glas Chileense Chardonnay bestel!”

Geen column missen?

Meld je aan en ontvang een berichtje als onze nieuwe column live staat!

  • Als je je aanmeldt voor de maandelijkse column, slaan we deze gegevens op en gebruiken ze enkel om je de column te sturen. Meer informatie over onze koekjes, privacy en voorwaarden, vind je op Koekjes enzo!

Wijntje Tonijntje

‘Ah, jíj bent Wijntje Tonijntje! Ik had je zojuist aan de telefoon en mijn collega’s riepen het op de achtergrond al. Jullie tafel is klaar, ga lekker zitten’. Met een grote lach op mijn gezicht, namen we plaats en nog geen 5 minuten later stond ons eten op tafel. ‘Jij bent Wijntje Tonijntje…’ het moet toch niet gekker worden. Aan de andere kant: ze kennen hun klanten. Althans…mij in ieder geval!

Helemaal gek is dat niet, want we komen er regelmatig, maar toch. Ze denken hier met je mee. Gaan net even verder. Zeer snelle service – zonder in te leveren op de zeer goede kwaliteit – als dat moet, omdat we nog naar het theater gaan. Een proeverijtje van wijnen als ik toch echt niet meer weet welke droge witte wijn nu mijn favoriet was. Of het ophangen van ballonnen, omdat ze opgevangen hadden dat we onze 9e trouwdag er kwamen vieren.

Wees eens eerlijk: wat doe jij om ervoor te zorgen dat je net even verder gaat voor je klant, leverancier of collega? En ben je daarin onderscheidend of kunnen ze dat bij een ander ook krijgen? Vragen die we onszelf ook stellen. Ons antwoord? Wát we doen is serieus: we voeren niet klakkeloos uit, maar gaan altijd eerst terug naar de basis: de essentie van je vraagstuk. Hoe we dat doen? Door als echte partners samen te werken, met een grapje op zijn tijd.

"Hoe ik aan mijn bijnaam kom? Doordat ik altijd, maar dan ook echt altijd, de steak van sashimi tonijn met een glas Chileense Chardonnay bestel!"

Of ze me bij Oakwood ècht kennen? Nee, maar dat hoeft ook helemaal niet natuurlijk. Ze weten precies die dingen waardoor het voor mij, ons, heerlijk thuiskomen is als we daar gaan eten. Zelfs zo thuis dat onze middelste zijn schoentjes uitdoet 😉 Dat je zo’n sfeer weet neer te zetten, vind ik zó knap. Ook daar zouden veel bedrijven een voorbeeld aan kunnen nemen. Of je je klanten nu een bijnaam geeft of niet.

Hoe ik aan die van mij kom overigens? Doordat ik altijd, maar dan ook echt altijd (!), de steak van sashimi tonijn met een glas Chileense Chardonnay bij hen bestel. Saai? Misschien. Maar zó lekker. En ‘why change a winning team?’. Of dat nu Wijntje – Tonijntje, Edwin – Mirjam of jij en Essentiedenkers is. Proost!

Delen? Graag!

Geen column missen?

Meld je aan en ontvang een berichtje als onze nieuwe column live staat!

  • Als je je aanmeldt voor de maandelijkse column, slaan we deze gegevens op en gebruiken ze enkel om je de column te sturen. Meer informatie over onze koekjes, privacy en voorwaarden, vind je op Koekjes enzo!