Schouw

Mirjam GoesColumns

Schouw

Afgelopen maanden hebben we wat dingen veranderd in ons huis. Ik denk dat de meest in het oog springende verandering de schouw is. Van klassiek naar modern. Daarbij hadden we wel wat hulp nodig. Dus ging ik op zoek naar partijen die ons daarbij zouden kunnen helpen. Dat viel tegen! Niet zozeer het vinden van die mensen zelf, maar wel het krijgen van een antwoord op onze vraag of ze een offerte wilden maken. Dat is toch gek?

Je kent vast dat lijstje dat rondgaat op social media: 10 dingen waar je niet voor gestudeerd hoeft te hebben, maar wel noodzakelijk zijn voor zakelijk succes. Reageren op vragen wil ik daar graag aan toevoegen. Er zijn nog altijd bedrijven die dat gewoon niet doen. Ik begrijp ze niet. Heb je geen zin? Heb je het te druk? Vind je mij stom? Ach, de reden doet er eigenlijk niet toe: met zo’n partij wil ik al niet eens meer samenwerken. En deel dat met mijn netwerk.

Ik verbaas me dat er bedrijven zijn die hier nog mee wegkomen. Niet dat ik denk dat mijn invloed zo groot is hoor, maar er zullen toch meerdere klanten denken zoals ik? Ik houd me maar voor ogen dat zij die dat niet doen – klant of leverancier – vast vooral voor de korte termijn gaan. Ik denk liever aan de langere termijn. Trouwens, los daarvan: ik zou het vanuit mijn normen en waarden niet eens kunnen om anders te handelen. Voilà, de kracht van een bedrijfscultuur!

"Triest toch, dat je tegenwoordig met simpele dingen als reageren op een bericht, het verschil kunt maken?"

Gek eigenlijk, triest ook, dat je tegenwoordig al bijna met – in mijn ogen – simpele dingen als reageren, afspraken nakomen en goed voorbereid zijn, het verschil kunt maken. Nou, niet bij ons hoor! We blijven het vak trouw en je mag rekenen op goede adviezen! Het kaf moet zich uiteindelijk toch een keer van het koren scheiden?

Wat onze schouw betreft: Ik ben blij dat een goede vriendin ons tipte op Valer. Alle credits naar hem als de nieuwe ombouw ziet. En hoe mooi zijn website ook is: Goed werk doen, zodat het netwerk zijn werk doet, is belangrijker voor hem. Voor ons ook gelukkig. Valer heeft weer een goede voor zijn netwerk bij! En nee, we hebben geen korting gekregen door dit hele verhaal. Sterker nog: ik ga hem nu bellen dat mijn column live staat, want hij heeft niet eens een website 😉

Delen? Graag!

Geen column missen?

Meld je aan en ontvang een berichtje als onze nieuwe column live staat!

  • Als je je aanmeldt voor de maandelijkse column, slaan we deze gegevens op en gebruiken ze enkel om je de column te sturen. Meer informatie over onze koekjes, privacy en voorwaarden, vind je op Koekjes enzo!