Hokjesdenken

Hokjesdenken

Ik heb absoluut geen schoenentik ofzo, maar als ik toevallig een mooi (en vooral net even anders dan anders) paar zie, dan wil ik ze toch wel graag hebben. Met de nadruk op ‘toevallig’, want ik ga er niet specifiek naar op zoek. Behalve toen de hak van mijn zwarte pump kapotging. En aangezien een zwarte pump toch toch een must is, ging ik op zoek naar nieuwe. Al heel snel, wist ik wat ik wilde. Maar ik heb ze nog altijd niet.

Mijn zoektocht begon online. Via de afbeeldingen in Google had ik snel ‘mijn’ pumps gevonden. Niet veel later volgde het merk en wat shops die dit merk en een aantal (andere) uitvoeringen van ‘mijn’ pump verkochten. Om zeker te weten of ‘mijn’ schoen wel bestaat, stuurde ik Peter Kaiser (het merk) een tweet. Een reactie had ik op prijs gesteld. Misschien zelfs verwacht. Maar helaas…hun social media webcare werkt nog niet zoals het zou moeten. Blijkbaar gebruiken ze Twitter enkel om te zenden. Niet slim.

Na online, volgde offline. Ik heb tevergeefs winkels in België, Nederland en Duitsland gebeld en bezocht die dit merk voeren. Ik rolde van het ene type shopper in het andere (over hokjesdenken gesproken: Met welk type shopper heb jij te maken?). Maar ik geef niet op en blijf verder zoeken! Misschien hebben de wetenschappers van de TU Delft gelijk en lijkt de relatie die een vrouw met haar schoenen heeft inderdaad op echte liefde.

"Geen enkele retailer nam die moeite om mij iets te verkopen,
terwijl ik nota bene openbaar heb gemaakt op zoek te zijn!"

Weet je wat ik zo gek vind? Tijdens mijn zoektocht, heeft geen enkele retailer de moeite genomen om mij te helpen deze, of andere, pumps te verkopen. Terwijl ik het nota bene openbaar heb gemaakt dat ik op zoek ben. Hoe groot moet het koopsignaal tegenwoordig zijn? Echt meedenken met je klant, wordt voor zover ik weet, nog altijd gewaardeerd. Bovendien is het leuk om écht mee te denken en samen tot een oplossing te komen. Maar blijkbaar werkt niet iedereen zoals wij.

En dat is maar goed ook. Net zoals het maar goed is, dat ik niet (en jouw klant misschien ook) in een hokje te plaatsen ben (en te vangen voor marketeers). Lekker rustig. Alhoewel: ik heb de pumps van nog altijd niet. Dus, mocht jij de uitvoering die hiernaast staat afgebeeld wel ergens vinden: wil je me dan alsjeblief een seintje geven? Zodra ik ze dan in huis heb, kom ik ze persoonlijk aan je showen. Echte liefde moet je immers niet onder stoelen of banken steken. 😉

Delen? Graag!

Geen column missen?

Meld je aan en ontvang een berichtje als onze nieuwe column live staat!

[gravityform id=”3″ title=”false” description=”false” ajax=”true” tabindex=”1″]